Connect with us

Hiburan

“Ya Allah saya sendiri pun dengar saya m4ki diri saya kak”- Ahmad Iqbal

Published

on

Dikenali sejak kontr0versi kisah ‘ada hatinya’ dengan usahawan sensasi, Datuk Seri Vida, nama Ahmad Iqbal Zulkefli nampaknya kian popular, bukan sahaja sebagai usahawan tetapi juga penyanyi. Sejak melancarkan single sulungnya berjudul ‘Hujan’, nampaknya bintangnya mula bercahaya hingga diundang sebagai peserta ke program TV Big Stage. Begitupun, dalam persembahannya malam semalam, ramai pula yang mengec4m.

Aktres, Lady Gaga Malaysia atau Didi Alias antaranya antara artis yang tampak terus-terang di IG memuatnaik status tentang Iqbal dengan menulis: “Napelah suka sp0oilkan mood aku…” beserta klip video pendek nyanyian lelaki itu.

Pelakon, Datuk Fizz Fairuz di status Didie itu juga turut membalas hantarannya dengan melayang komen: “Hahahahahahaha…… aku dah buang tv aku hahahahah.”

Bagi yang tak sempat menonton rancangan itu mesti perasaan ‘bunyi’ tulisan mereka seakan tak berpuas hati dengan persembahan Iqbal. Apatah lagi lelaki itu turut membalas hantaran Didi itu dengan mengucapkan terima kasih kepada Didi kerana ‘mute’kan suaranya. Menurut Iqbal dia yang mendengar kembali nyanyiannya semua sampai ter’maki dirinya sendiri.

Terang Iqbal, dia hanya mengikut flow je ni. “Minggu depan saya tarik diri dah agaknya. Saya tahu nyanyian saya tak bagus tapi entah kenapa jadi seteruk macam ni. Mungkin terlalu banyak fikir sampai lost”. Itu coret Iqbal pada akhirnya.

Alahai… kesian pula baca komen balas Iqbal ya. Buat yang tak tahu dan tak pernah menonton rancangan program TV ini, antara syarat kepada peserta ialah tontotan mereka perlu bergantung kepada jumlah viewers di mv. Entah ye ke tidak, ada netizen yang mencoret, khabarnya views Iqbal lebih 2 juta.

Dalam pada itu, tak kurang juga yang mempersoalkan mengapa penyanyi ‘ekspres’ dek kontroversi, sedangkan mutu nanyian masih ke laut dan belum dibuktikan, diundang ke pentas seumpamanya hanya terlalu mahukan rating penonton.

“haha sedihkan kita bayar mahal mahal tp nk kaut untuk benda viral gini je…. kita x rase terhibur pon dgn diorang ni’, ‘Kan tahu takpe sama lah dengan feeling saya Allah. Please please please… Kemurungan aku jadi nya hahahhahhah..’’ Be sporting, keejutan dari normal….meriahkan suasana’, ‘Tau takpe.. dah jd mcm program marketing free dh’, itu antara komen netizen.

Ramai juga yang mempersoalkan DSV yang bukan asalnya dari pentas nyanyian tapi diundang ke program itu sebagai juri, malah dilihat bersemangat ‘back up’ bekas pekerjanya itu, hingga umpama ada ‘drama’ yang memaksa penonton untuk melihat aksi mereka.

Apa pun semoga yang baik-baik buat Iqbal dan DSV. Bak kata Iqbal dia hanya mahu belajar sesuatu benda baru, wajarlah diberikan sokongan. Buat netizen, tak perlu mengvtuk, boleh sahaja nasihat cara baik kan. Nak lebih senang tukar je siaran atau tutup TV tu. Haa habis cerita…

Sumber : Ig Didi Alias

Artikel ini disediakan oleh Media Puyu. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Facebook

Trending

error: Siapa Copy akan report copyright!