Connect with us

Hiburan

“Tapi ini gak ada aircond nya, panas nih” – Baim Wong

Published

on

Indahnya hari jika bertemu insan yang betul pada masa yang tepat. Seperti beruntungnya seorang pak cik pemandu pelancong di Langkawi ni… Dapat jumpa pelakon sinetron glamour dari negara seberang lagi… Sudahlah dapat berkenalan, masalah ‘kesempitan’ dihadapinya dibantu juga oleh Baim semasa menghabiskan masa percutiannya di pulau pelancongan terletak di Kedah itu.

Jika melihat video dikongsikan ini, rasa geram juga bila Baim membebel yang kend3raan dipandu pak cik itu panas kerana tiada penyaman udara. Begitupun pak cik tersebut menjawab yang kos membaikinya mahal.

Meluahkan kepada Baim yang sebelum itu bertanya, kos sekitar RM1,200 untuk membaiki penyaman udara kereta itu menyebabkan pak cik tersebut memberitahu perlu menunggu masa atau modal untuk membaikinya.

Hinggakan kata pak cik itu jika tiada Baim sebagai pelanggan pertamanya hari itu tersebut menyebabkannya perlu ‘berpuasa’. Tambah pula dia yang terpaksa menyara keluarga.

Agak sebak juga netizen apabila Baim turut belanja pak cik itu minum bersama di lokasi yang katanya tidak dapat dijejakinya jika tanpa sesiapa yang membayarkan. Baim nampaknya bukan kekwat orangnya biarpun terkenal ya..

@baimwong

🤗❤️ #baimwong #malaysia

♬ original sound – Baim Wong – Baim Wong

“Ini otaimer airport.. dia tgah s4kit tu.. tapi gigih mencari rezeki.. rezeki x pernah salah alamat. Terbaik bang dino”,

“MasyaAllah Baim.. kamu mampu hire service terbaik d Langkawi, tp Allah gerakkan u utk bersama pak cik ni”.

“Pak cik ni betul2 tepati amanah dia.. tunjuk bukti repair dia punya aircond kereta”, “Allah hntr Baim utk berkongsi rezeki”, “Terbaik la Baim, tak sia2 minat Baim. So inspired dgn sikap suka tlg org susah”.

Itu antara komen netizen. Ramai saja sebenarnya artis apatah lagi orang biasa yang baik-baik ke Langkawi tu kan… Tapi rezeki Baim dan pak cik itu yang dipertemukan walaupun datangnya dari jauh beratus batu.

Di akhir video dikongsikan resit pembaikan penghawa dingin kereta oleh pak cik tersebut, selain duit poket yang sempat ditambah oleh Baim. Pastinya Baim dapat menyelami hati insan memerlvkan itu.

Patutlah dirinya bukan sahaja disayangi peminat negara sendiri, orang Malaysia pun ramai suka Baim sebab sikap dia ni ya..

Antara sinetron popular dibintangi Baim, Cincin, Benci Bilang Cinta, Bukan Diriku dan Cinta H1lang Cinta Kembali.

Sumber : TikTok Baim Wong

Artikel ini disediakan oleh Media Puyu. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Artikel ini disediakan oleh Oh Puyu. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Trending

error: Siapa Copy akan report copyright!