Connect with us

Hiburan

“Saya tak akan maafkan org yg ftnah dan tuduh sy istidraj” – Ifa Raziah

Published

on

Hangat diperkatakan baru-baru ini dek isv tentang dirinya didakwa mengeluarkan kenyataan ‘tak tutup aurat tetap dijemput tunai umrah’ yang mengundang kemarahan netizen hingga ada penceramah agama seperti Ustazah Asma’ Harun membalasnya, nampaknya apa yang sudah terjadi tidak segera berakhir. Lepas satu-satu kata-kata netizen terpaksa dihadap selebriti, Ifa Raziah. Terbaharu barangkali dek kenyataannya sebelum ini ada pula yang sedap memetik Ifa menerima istidraj.

Jika melihat hantaran Ifa yang awalnya menerangkan makna istidraj iaitu orang yang mendapat rezeki Allah kemudian melupakanNya. Ifa kemudian mempersoalkan keperluannya untuk berkongsi kepada netizen soal amal ibadah dan sunnah dilakukan oleh dirinya.

Ifa turut mempertikaikan orang yang menuduhnya ri4k. Misalnya kata Ifa dia boleh saja ke mana-mana negara di dunia untuk menjadi destinasi percutiannya. Begitupun, dia memilih untuk ke Tanah Suci. Ifa juga berkongsi akhlak Rasulullah dalam menasihati seseorang agar tak dibuka aibnya.

Di akhir kapsyen hantarannya, Ifa mencoretkan bahawa tidak akan memaafkan mereka yang memf1tnah dan menuduhnya istidraj. Huishhh… Begitu sekali kecewanya Ifa ya. Tak apa la Ifa, sabarlah menghadapi segala nista netizen ni…

Terdahulu disebabkan kenyataannya ‘tak tutup aurat tetap dijemput tunai umrah’ itu, Ustazah Asma’ membangkitkan tentang kenyataan itu dikhuatiri timbul salah faham keutamaan perkara wajib seperti menutup aurat dilengah-lengahkan sementara sunat pula dikejar.

Bagaimanapun, memetik kenyataan Ifa yang memberikan respons terhadap ustazah itu berkata, dia menerima dengan hati terbuka teguran Asma’ yang bercakap secara umum dan langsung tidak menyebut namanya.

Dengan tenang pintanya agar pihak terbabit tidak melaga-lagakan mereka dengan isu tersebut. Ifa juga menyatakan kesalnya videonya (tentang umrah) disunting hingga menjadi fitnah di maya. Begitupun, dia tidak berniat mencari individu yang menyebarkan video tersebut.

Tambah pula kata Ifa, dirinya sudah lali dikecam, bagaimanapun tidak akan ambil peduli dengan sebarang kata-kata nista dan negatif. Bagaimanapun, kali ini nada hantarannya seakan berbau kekecewaan sama sekali hingga tak mahu maafkan mereka terbabit ya…

Berkongsi kenyataannya dengan media, Ifa juga mempersoalkan siapa mereka yang hendak meletakkan dirinya kini istidraj. Dia juga mengingatkan agar mereka yang berkenaan tidak melakukan kerja tuhan. Yalah… Tiada siapa tahu amalan dirinya yang mana diterimaNya.

Untuk info, Ifa tampil memberikan reaksi susulan dakwaan seseorang dikenali ramai yang mengaitkan ibadah umrah yang dikerjakannya sebanyak tiga kali meski pun tidak menutup aurat dengan sempurna sebagai tanda-tanda istidraj.

Sumber : IG Ifa Raziah

Artikel ini disediakan oleh Oh Puyu. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Facebook

Trending

error: Siapa Copy akan report copyright!