Connect with us

Umum

“Datin tak boleh pakaikan gelang, nanti muka Raudhah byk calar” – Netizen

Published

on

Datin Shahida atau sebelum ini terkenal dengan pangilan akak terlajak laris antara instafamous yang sangat di kenali ramai di Malaysia mahupun di negara negara jiran. Datin Shahida di kurniakan 5 orang anak dan seorang anak angkat. Pewatakan Datin yang sangat merendah diri, tidak suka menunjuk dan juga sangat baik membuatkan netizen sering membandingkan sikapnya dengan sikap Dato Aliff. Jika berlaku apa apa konflik di antara mereka sudah pasti ramai yang menyokong Datin Shahida dari Dato Aliff.

Datin juga suka menghabiskan masa terluangnya bersama anak anak di rumah bahkan di luar menjadikan dia antara ibu yang bekerjaya yang patut di jadikan contoh. Sebelum ini Datin juga sempat membawa ke semua anaknya mengerja umrah termasuklah si kecil Raudah. Alahai kecil kecil sudah berpeluang berada di tanah suci.

Mungkin sebelum ini Datin dan Dato sangat menunggu kehadiran anak perempuan kedua di dalam keluarganya membuatkan Datin Shahida nampak begitu teruja menghias Raudah dengan aksesori comel termasuklah barang emas. Tiada apa yang pelik seorang bayi atau anak kecil memakai emas di tangan mahupun di kaki. Rata rata ibu di luar sana juga turut memakai emas kepada anak mereka. Dktor yang merawat Raudah kongsikan tentang bah4yanya memakai emas kepada anak kecil

Melalui perkongsian dari Datin Shahida di ruangan instagramnya dia memuat naik video checkup Raudah kata Datin dia terpaksa tangguh checkup anaknya kerana pkp.

Di dalam video tersebut, Dktor sempat menasihati Datin supaya berhati hati memakai gelang emas kepada Raudah kerana mungkin akan memb4hayakan Raudah kerana anak kecil sangat suka mengosok mata dan mukanya dengan tangan risau takut gelang tersebut akan terkena pada muka sekali gus akan membah4yakan si kecil.

Betul juga apa yang di nasihatkan dktor. Selain isu bah4ya akan mencederakan anak kita, mungkin pemakaian emas juga akan membah4yakan keselamatan anak apabila berada di tempat umum.

Seperti yang kita tahu emas sentiasa menjadi tumpuan ramai terutamanya golongan perompak kerana nilai emas yang begitu mahal. Dktor juga sempat bergurau tentang kasut comel Raudah. Rata rata netizen memuji kecomelan Raudah ada juga menyatakan Raudah nampak seperti anak patung sangat comel dan sangat mirip dengan yusuf dan Datin Shahida.

Ada juga yang menegur tentang gelang emas, netizen turut menasihati Datin supaya jangan pakai lagi sebab Raudah masih kecil kerana itu akan membah4yakan Raudah dan membuatkan muka Raudah akan calar. Ada juga yang memberi nasihat supaya buang loceng di gelang kerana ada k3s kanak kanak tertelan loceng di gelang emas dan itu juga sangat membah4yakan si manja.

InsyaAllah Datin Shahida sangat positif dan tidak akan mudah sentap dengan teguran baik dari dktor dan juga netizen. Semoga Raudah membesar dengan sihat dan menjadi anak yang baik.

Sumber : Ig shahidadherbs

Artikel ini disediakan oleh Cite Syok. Sebarang C0PY PASTE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Facebook

Trending

error: Siapa Copy akan report copyright!