Connect with us

Hiburan

“Ciput” – Netizen

Published

on

Setiap kali memuatnaik hantaran di media sosialnya, ada sahaja komen-komen nakal yang ‘mengusik‘ pelakon sensasi ini. Biarpun dikhabarkan sudah membawa diri ke luar negara iaitu di Sweden, peminat dan netizen masih prihatin dengan perkembangan semasa Sharifah Sakinah yang juga adik kepada pelakon dan pelawak, Sharifah Haslinda dan Sharifah Shahirah ini.

Tampaknya selepas bercraii secara rasminya Mei tahun lalu dan bertunang pula dengan jejaka mat saleh dari Sweden, ‘saham’ Sakinah meningkat jadinya. Ramai pula yang ‘prihatin’ dengan beliau.

Nak pula bila Sakinah berbusana dan beraksi di layar maya dengan kelihatan di luar kebiasaan masyarakat kita, maka ramailah netizen yang ‘berkicau’ di ruangan komen status medsosnya.

Menariknya dalam kalangan netizen sendiri, ada yang memberikan maklum balas melihat ramai yang hendak menjadi imam, pakar motivasi, pengkritik bebas dan banyak lagi di ruangan komen Sakinah.

Pun begitu, yang paling tak boleh tahan, Sakinah umpama menjadi bahan pembvli siber apabila tak kurang yang menjadikannya mngsa kritikan dan kutukan fizikal. Sungguhpun demikian, ramai jua yang menyatakan rasa sedih dek perbuatan netizen sedemikian.

Kenapalah setakat ni sahaja tahap pemikiran netizen kita. Yang dikutok adalah susuk fizikal seseorang yang sudah tentunya ia adalah insan ciptaan tuhan. Siapalah kita yang hendak menidakkan takdir dan ketentuanNya.

Sebelum ini, Sakinah juga acap mendapat kecaman yang mempertikaikan aksinya di maya selain caranya mengenakan pakaian. Tak kurang juga yang mengkritik tindakannya berpasangan dengan ‘omputeh’ kononnya akan dapat sesuatu lebih daripada orang di tempat sendiri.

Jika hendak dikira kecaman dan komen netizen terhadapnya seakan tak pernah putus dan puas selagi tak melihat kejaatuh4n orang gamaknya. Apa yang dilihat seakan Sakinah antara yang menjadi sasaran netizen di maya dek beliau yang semikian rupa.

Bagi penulis, sebaiknya doakanlah yang baik-baik untuk ibu kepada Anais Adha, 4, ini sudah memadai. Sebelum ini menerusi program bual bicara, Hard To Heart, beliau mengakui dirinya pernah mendapatkan rawatan s4kit berkaitan mentall kira-kira dua tahun lalu.

Berkongsi keadaannya katanya, dia disahkan doktor menghidap Sindr0m Kurang Daya Tumpuan dan Hiperaktif (ADHD). Dalam bual bicara itu juga, Sakinah berkata dia akan berpindah ke luar negara dan meneruskan rawatan di sana. Jadi siapa kita hendak menilai orang lain kan…doakan sajalah..

Sumber : Ig Sharifah Sakinah

Artikel ini disediakan oleh Oh Puyu. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Facebook

Trending

error: Siapa Copy akan report copyright!