Connect with us

Umum

“Kreatif Kak Yatie dan anak2 pakai mask, tak terpikir buat macam tu” – Netizen

Published

on

Dalam masih berada dalam wab4k berb4haya pada masa kini, negara kita masih dalam perintah kawalan pergerakan. Namun, pada sekarang ini, nampaknya negara kita sedang pulih kerajaan juga telah menguatkuasakan perintah kawalan pergerakan pemulihan. Namun, rakyat Malaysia masih berada dalam fasa berhati-hati dan masih mengamalkan syarat keselamatan yang telah ditetapkan oleh kerajaan.

Antara syarat yang telah ditetapkan kerajaan adalah mereka menggalakkan masyarakat sentiasa memakai t0peng muka apabila berada dimana-mana. Namun, ramai juga individu dimana kebanyakannya adalah wanita yang runsing kerana memakai t0peng muka dalam jangka masa yang lama telah menyakitkan telinga mereka akibat ditarik oleh tali t0peng muka tersebut.

Namun, ramai Malaysia kita yang sungguh kreatif dan mencipta alat bagi mengurangkan kes4kitan yang dialami seperti ‘mask extender’ bagi menarik tali t0peng muka supaya menyakiti telinga kita. Seperti wanita kreatif lain juga, usahawan wanita berjaya yang dikenali sebagai Yatie Sendayu Tinggi dan anak-anak perempuannya juga punyai masalah yang sama seperti wanita lain di atas.

Seperti diketahui ramai, Yatie Sendayu Tinggi sangat dikenali sebagai seorang yang kreatif dalam kesederhanaan. Beliau sebelum ini pernah mengajar para netizen cara memakai tudung tanpa memerluukan ‘brooch’ kecil dan memakai menggunakan j4rum pin bagi wanita berhijab sering berdepan dengan masalah ‘brooch’ kecil hilang.

Pada ketika pndem1k ini, beliau juga telah memberi idea baru dalam memakai t0peng muka tanpa memerluukan ‘mask extender’.

Dilihat di dalam video tersebut, Yatie dan psangan membawa anak-anak mereka keluar bersiar-siar dalam pusat membeli belah. Namun, apa yang menangkap perhatian netizen adalah cara Yatie dan anak-anak memakai t0peng muka dengan menggunakan j4rum pin peniti berkepala bulat.

Netizen sangat teruja melihat idea yang diberikan Yatie dan mengatakan beliau sangat kreatif dan netizen tidak terfikir untuk memikirkan cara pemakaian t0peng muka cara Yatie. Dan ada juga yang meminta Yatie membuat ‘tutorial’ untuk menunjukkan cara untuk memasang j4rum pin tersebut.

Sementara perintah kawalan pergerakan pemulihan sedang berjalan ketika ini, kita harus menjadi lebih kreatif dan memberi inspirasi kepada manusia lain kerana kadang kala idea kita itulah yang akan membuahkan hasil dan memudahkan serta tidak menyakiti masyarakat.

sumber : yatie_sendayutinggi

Artikel ini disediakan oleh Cite Syok. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Facebook

Trending

error: Siapa Copy akan report copyright!