Connect with us

Umum

“Kenapa lah bersesak camni, bawak anak kecik pulak” – Netizen

Published

on

Sebagai rakyat Malaysia, kita haruslah bersyukur bahawa negara kita adalah antara negara yang semakin pulih dari wabak yang berbhaya yang sedang menular di seluruh dunia. Kita harus berbangga bahawa kita sebagai rakyat Malaysia dapat berkerjasama mengurangkan k3s wabak di dalam negara dan dapat mengadaptasi diri dalam norma baharu yang sering diwar-warkan di kaca tv.

Namun, seperti negara lain juga, terdapat juga segelintir masyarakat yang kurang prihatin untuk menjaga etika diri dalam norma baharu kita sekarang. Kita sudah ketahui, Dato’ Aliff dan Datin Shahida adalah orang-orang yang dikenali oleh rakyat Malaysia. Mereka dilihat sebagai usahawan yang berjaya dalam negara kita.

Sebagai usahawan yang sentiasa dipandang tinggi oleh netizen, mereka seharusnya menitikberatkan soal menjaga etika dalam norma baharu pada ketika ini. Namun, baru-baru ini Datin Shahida dilihat berkongsi sebuah video beliau membawa kesemua anaknya ke Pasar Besar Sandakan di Sabah.

Dalam video kongsian Datin Shahida tersebut, terlihat mereka sekeluarga disesaki peminat-peminat yang berada di dalam Pasar Besar Sandakan. Dilihat Datin Shahida dan pasngannya membawa anak-anak mereka termasuklah Raudhah yang masih bayi yang dilihat berada di dalam kereta sorong bayi.

Ramai netizen agak terkejut dengan tindakan Datin Shahida dan Dato’ Aliff yang tidak mengambil berat isu penjarakan sosial ketika berada ditempat awam dan membawa bayi ke dalam tempat yang disesaki manusia. Ada juga yang mengasihani Raudhah yang masih kecil tidak memakai apa-apa alat keselamatan ketika berada disitu.

Seharusnya, Datin Shahida dan Dato Aliff peka akan penjarakan sosial di tempat awam kerana walaupun kerajaan sudah membenarkan dan melonggarkan sedikit perintah kawalan pergerakan, ini tidak bermakna kita sudah menang menewaskan wabak yang masih ada.

Sebagai ibubapa, kita perlu menjadikan isu ini sebagai satu teladan untuk menjaga penjarakan dan kesihatan diri kita sendiri di luar sana.

sumber : ig shahidadherbs

Artikel ini disediakan oleh Cite Syok. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Facebook

Trending

error: Siapa Copy akan report copyright!