Connect with us

Hiburan

“Kenapa kasar sangat bawak baby tu, kesian baby tu” – Netizen

Published

on

Kadang kala kita sebagai ibu bapa akan tersilap dan ters4kitkan anak-anak kita sendiri. Yaa, kita sebagai suami  dan isteri sememangnya manusia biasa dan punyai had kesabaran masing-masing yang tertentu. Kadang kala anak-anak adalah penyumbang str3ss dan keletihan yang dialami ibu bapa. Manakan tidaknya, anak-anak yang semakin membesar semakin kelihatan perangai ragamnya dan membuatkan kita rasa penat dan str3ss seharian.

Namun,sebagai ibu bapa haruslah kita belajar untuk menangani stress dan amarah kita dalam mendidik anak-anak. Begitu juga pas4ngan suami isteri yang nama mereka sentiasa di mulut netizen, Dato Aliff Syukri dan isterinya, Datin Shahida. Sebelum ini, hubungan mereka hangat diperkatakan sedang terumbang ambing. Dan kelihatan di sosial media masing-masing seperti mereka tidak bersama untuk seketika.

Baru-baru ini, Dato Aliff Syukri dan isterinya kelihatan telah kembali bermesra dan berbaik semula dalam sebuah video buatan mereka. Dilihat di dalam video tersebut adalah lakonan namun walaupun lakonan netizen berasa gembira kerana pas4ngan ini telah kembali berbaik dan membuat video tersebut bersama.

Kelihatan didalam video tersebut adalah menceritakan tentang suami isteri yan stress dalam mendidik anak-anak sehingga menjadi perbalahan tetapi berbaik semula juga demi anak-anak. Mesej yang disampaikan oleh Dato Aliff dan isteri adalah ingin mengatakan hidup sebagai suami isteri harus bersabar dengan anak-anak dan asam garam kehidupan bersama.

Netizen sangat gembira melihat pas4ngan ini telah berbaik semula. Namun, ada yang terambil perhatian akan cara Dato Aliff mendukung anak bongsunya itu. Menurut sesetengah netizen,mereka berpendapat Dato sangat kasar ketika mendukung anak bongsunya itu dan kasihan akan bayi itu.

Kita sebagai ibu bapa sebolehnya jangan lepaskan kemarahan kepada anak-anak. Ini kerana anak-anak akan belajar dari apa yang mereka lihat terutama sekali apa yg ibu bapanya buat. Walau bagaimana marah sekalipun, ibu bapa harus pelajari untuk menangani marah sendiri dan belajar bersabar dengan lebih banyak.

sumber : ig aliffsyukriterlajaklaris

Artikel ini disediakan oleh Cite Syok. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Facebook

Trending

error: Siapa Copy akan report copyright!