Connect with us

Hiburan

“Bila kita masak, ada je phd2 yg datang nak komen pasal masakan kita” – Eina Azman

Published

on

Wanita apabila sudah menjadi seorang isteri, pasti mereka selalu mencari pelbagai cara untuk memikat hati suami mereka. Ada yang menjaga penampilan mereka, bau mereka rupa mereka dan sebagainya. Ada juga yang cuba memenangi hati suami melalui masakan. Kerana mengikut kata-kata orang tua, jika ingin menangi hati suami, isteri harus pikat suami melalui perutnya. Jika seleranya menepati, pasti suami lebih menyayangi.

Cara memikat suami melalui masakan ini bukan sahaja orang biasa yang menerap cara ini, malah terdapat golongan artis juga menerap tips dari tok nenek kita ini untuk memikat hati suami. Begitu jugalah penyanyi tempatan kita, Sarah Raisuddin, yang sering melihat selalu mesra dengan suaminya Shuib.

Pasangan tersebut selalu dilihat bermesra dalam ig mereka. Baru-baru ini, Sarah telah berkongsi salah satu masakannya iaitu sotong masak hitam.

Namun, disebabkan resepi masakan tersebut menggunakan dakwat sotong maka ramai netizen yang mempertikaikan status halal lauk tersebut. Dan disebabkan netizen mempertikai perkara tersebut, maka Sarah juga meluahkan rasa kecewanya pada netizen2 yang mengecamnya dengan ayat-ayat yang kurang manis.

Di dalam kongsian Sarah tersebut, beliau mengatakan beliau rasa kecewa apabila terdapat individu-individu yang memanggil beliau dengan panggilan yang kurang sopan dan menyoalkan jika benar lauk itu har4m dimakan, tidak bolehkah netizen menegur dengan cara yang baik.

Beberapa rakan artis bersetuju dengan kenyataan dalam caption Sarah termasuklah pelakon tempatan, Eina Azman yang mengatakan perkara seperti ini adalah biasa kerana ramai akan berlagak mempunyai “phd” dalam bidang masakan dan berpesan kepada Sarah untuk mengendahkannya.

Ada juga netizen yang bersimpati pada Sarah dan menasihatinya supaya jangan difikirkan perkara yang remeh seperti ini dan sebaiknya lebih fokus jaga kandungannya itu.

Makanya kita sebagai netizen seharusnya tidak cepat mengecam perkara-perkara yang belum tahu kesahihannya dan jika ingin menegur, menegurlah dengan adab yang baik dan sopan.

Artikel ini disediakan oleh world-wide24/ Oh Puyu. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Facebook

Trending

error: Siapa Copy akan report copyright!