Sedih mengenang anak abang botak beraya tanpa ayahnya, Lelaki ini tawarkan diri untuk bayarkan ganti rugi Alza

Sebelum ini tular tentang kisah abg botak yang memecah cermin kereta alza dan di kenakan hukuman penjara setahun. Oleh kerana tidak tahan melihat anak anak abang botak, seorang hamba Allah ini Mohd Fadzli Ramli bermurah hati membayar ganti rugi untuk kerosakan kereta tersebut dan mengharapkan agar abang botak dapat di bebaskan dan dapat beraya bersama anak anaknya setahun dan 3 tahun yang masih kecil tidak mengerti apa apa. Jom kita baca pengkongsian penuh saudara ini di bawah.

Bismillah…Assalamualaikum…Selepas terbaca tentang “Abang Botak” kena hukum penjara setahun, ini bermakna yang dia terpaksa beraya di penjara. Sedih pulak bila mengenangkan yang dia ada 2 orang anak kecik lagi…Dengan penuh rasa rendah diri dan keinsafan, abam ingin menawarkan diri untuk menggantikan cermin Proton Alza kepunyaan Siew Chan Voon dan memohon membebaskan “Abang Botak” yang bernama Daniel Abdullah Tan serta merta dengan harapan perkara ini tidak berulang…

Seluruh warga netizen dok mengecam perbuatan Daniel ini. Abam tak nafikan yang Daniel bersalah dalam hal ini tapi abam rasa dia patut diberi peluang kedua.. Lagi pulak lepas abam dapat tau pasal anak2 beliau, tu yang buat abam terpanggil untuk menghulurkan sedikit bantuan. Semoga perkara ini menjadi pengajaran buat semua…

Mungkin hari ni hari dia, tak mustahil satu hari nanti kita pulak yg berada di tempat Daniel.. Abam terbaca yang mana ini adalah kesalahan pertama Daniel dan beliau tak pernah ada rekod jenayah sebelum ni. Maybe he just having a bad luck on a bad day at the wrong location..

Abam tak mau pertikaikan tentang hukuman yang dah dijatuhkan, itu semua bukan dalam bidang kepakaran abam so abam tak nak berhujah apa2 pasal keputusan mahkamah tu..

But I was once motorcyclist before. Yang pernah bawak motor je mungkin faham akan situasi ini… Kadang2 ada perkara yg terjadi kt jalanraya bole mendorong ke arah perilaku mcm tu..

Encik Siew Chan Voon atau sesiapa yang mengenali beliau boleh pm abam untuk urusan seterusnya…

Terima kasih…

P/s : sekiranya dah tiada cara lagi untuk kita tolong Daniel agar dibebaskan, mungkin kita perlu fikirkan cara bagaimana untuk tolong keluarga beliau sempena nak menyambut Hari Raya yang tak lama lagi..

Fadzli juga mengulas netizen seharusnya tidak mengecam abang botak, sebab dia merasakan abang botak patut di beri peluang kedua, Fadzli juga menyatakan selepas dia mengetahui tentang anak anak abang botak, dia rasa terpanggil untuk menghulurkan bantuan ini.

Jom kita sharekan berita ini, agar tersebar kepada Encik Siew Chan Voon agar dapat membantu abang botak dapat beraya bersama anak anaknya Adilfitri ini.

Apa komen netizen:

Norhaida Amin. Sama apa yg sy fikirkan..semua org kecam dia..kesihan dia n fmly..smga Allah beri jln terbaik tok dia n fmly..xsemua fhm apa yg jd n knpa dia btindak smpai mcm tu..xsemua ada sifat “sabar” tu..

Iryani Alias : Betul..aku sokong kalau ko ada niat nk tolong.salah atau tidak itu bkn soalnya skrg.nk raya ni.fikirla apa perasaan family dia anak kecik2.mungkin dia bertindak mcm tu bersebab.kita tak tau. Semoga Allah permudahkan niat baik ko bad..

Fiza Hafidz : Alhamdulillah abam …. semoga dipermudahkan… cuma sy minta tlg kalau abam dpt peluang jumpa dia abam tlg nasihatkan dia kalau nk buat apa2 tu tlg igt muka anak2 dan isteri … selamat hari raya abam…

Natasha Sareena : Tak relevan k3s mcm ni sampai 12bulan penjara. Kalau tgok video kereta tu pon blh tahan laju dia bawak even kat simpang pon laju. Mesti ada sebab kenapa brader tu angin semacam. Biasa la bang k3s kecik dibesarkan, k3s besar disorokkan. K3s langgar budak basikal lajak sampai lani xde penghujungnya, perempuan tu sampai skrg tak kene penjara pon.

Leena Baba : Subhanallah.. Murah rezeki awak. Semoga dipermudahkan urusannya nnt.. Insha Allah.. Hari ni kita tlg org esok lusa Allah akan permudah kan urusan kita..

Norhafiza Saahri : macam kesian giler kn..sedangkn ade jer yang buat kesalahan yang lebih teruk,tapi x de pon kena penjara kn….

Dsz Fafa : percah cermin je kot , bukan buuta mata cina tu pon , tersiat kulit cina pon .. Undang2 .. Duit lebih besar dari undang2 .. Kasi manja lagi cina lepas ni ..

Asma Nordin : mungkin abam leh bantu family dia for now. sbb nk bebaskan dia ambk masa kot. all the best. kesian anak dia.

Sumber : Fb Mohd Fadzli Ramli

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*