“Saya menyesal terlalu manjakan anak2..” – Bapa Ium puh disisih 4 anak tak sngka jadi begini

KUALA KUBU BHARU – Pilu hati seorang ayah apabila disisihkan anak sendiri sehingga terpaksa tinggal di rumah kebajikan orang tua Rumah Ehsan di sini sejak dua bulan lepas.Bekas Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang mahu dikenali sebagai Awang berusia 46 tahun itu berkata, tiga anak lelaki dan seorang perempuan berubah sikap selepas dirinya Ium puh separuh badan akibat str0k, dua tahun lalu.

Menurutnya, dia berhenti kerja awal selepas 10 tahun berkhidmat dalam Rejimen Artileri dan membesarkan anak dengan hasil men0reh getah di sebuah tanah rancangan Felda di Sungai Siput, Perak.

“Isteri meninggaIdunia beberapa tahun lalu dan saya mula tidak berapa sihat selain ada leIah serta dar4h tingggi sebelum diserrang str0k hingga Ium puh separuh badan.

“Saya menyesal terlalu manjakan anak-anak sampaikan duit hantaran kahwin RM10,000 pun saya beri tapi bila minta tolong hantar pergi klinik, anak tak diendahkan dengan alasan isteri tak bagi.

“Kereta, motosikal dan duit pun saya beri walaupun dulu hidup tak senang mana tapi bila saya Iumpuh, anak-anak dah jadi lain,” katanya ketika ditemui pada program Masih Ada Yang Sayang dan Ihya Ramadan di Rumah Ehsan, kelmarin.

Awang berkata, dia pernah tinggal di rumah salah seorang anak sebelum dibawa ke sebuah hspital di Kuala Lumpur untuk rawatan sakiit str0k.

Namun tanpa Awang menyangka rupa-rupanya dia ditinggalkan sendirian hampir setahun di hspital berkenaan.

“Anak-anak tak jenguk pun, semua hspital buat hingga puasa dan raya tahun lepas pun mereka tak ada datang.

“April baru ini saya dibawa ke sini dan sekarang memang tak ada hati langsung atau sayang ke anak-anak.

“Kalau saya matti pun, tak perlu beritahu mereka kerana saya tak mahu ingat mereka lagi,” katanya.

Apa komen ntizen :

Dynaz din : Di hari baik bulan baik ini sy doakan pakcik kuat dan bykkan bersabar,,, sentiasa ingatkan Allah, sy takut ank2 pakcik x dpt redha Allah,, sesungguhnya Allah maha adil,,, hari ini pakcik di buang sy takut satu hari nti ank2 pakcik alami nasib yg sama,, sy tumpang sedih dgn nasib yg pakcik alami ape pun sy sentiasa doakan moga Allah buka pintu hati ank2 pakcik utk mencari dan minta ampun dgn pakcik,,, di saat usia pakcik masih ada

Rashidah ida : Sedihnyaa…ambe dgar luahan pakcikk dh 1 tahad kuar dri mlut bila aku m4ti jgan bgithu ank2 tgok dri ctu bertapa kecewanya ayah gan sikap ank2…. Ambe nii xpnah rsa ksih syang ayah sjk umur 5 thun sb arr wah ayah pergi dlu mgadap illahi….bnci nya ambe dgar manusia skrang abaikan ibu bapa….nape ko orang xpkir ke cm mna dia jga kite kcil2 dlu

S.n. hafizah : setuju pakcik..jgn dimanjakan sgt ank2.. takut jd mcm anakku sazali…hurmm mmg ada.. ibu bersusah pyh bg duit ms bljr.. tahu call n pandai mintak duit.. cucu2 ibu jg.. bila ibu tua nya buatnya mcm bola.. tendang sn tendang sini . bila si ibu dh xde eh eh konon2 rindu up dlm fb.. puii

Rabiah Jaafar : Allahuakhbar. Nasib kita blm tahu lgi. Sabarlah yaa sape x sygkan ank semua ibubapa sygkan ank. Ank2 sepatutnya dpt berfikir dgn waras. Isteri awk bersama dgn awk masa awk dah berdikari. Sblm awk kawin siapa yg besarkan awk. Kerana mengikut kata isteri sanggup buang ibubapa. Allahuakhbar sedihnya.

Vivi vivian : Yaa Allah x kan semua ank2,pakcik ni hati batu karma tu ada ingatt…. Saperr kenal ank2 pakcik tu mohon bagi tau sblum pakcik pejam mata, setelah pakcik ni xda jng nanti hidupmu semua ank2 nyesal ,sbb dugaan demi dugaan korang terima, mintak allah segera beri hidayah pada ank2 pakcik ni aamiin

Aznita mohd salleh : bende dh viral, nnti muncul laaa ank pakcik ni kat pusat kebajikan tu. “Kalau saya matti pun, tak perlu beritahu mereka kerana saya tak mahu ingat mereka lagi,” katanya.

Azlina Abdullah : Kembali kepada asal agama, didikan dr kecil, bukan dah besar galah baru nak didik, pepatah melayu kata kalau melentur buloh biar dari rebungnya, kata nabi tuntutlah ilmu dr buaian hingga liang lahad, pegang ug itu jgn dok ikut sangat falsafah mat salleh, org sekarang suka sgt ikut falsafah, kata2, idea nasihat org barat ni

Ramlah Ibrahim : Anak2 bila kita dah tak ada apa2 memang llah dia tak pandang.hatinya m4ti hatinya keras.semuga tabahkan hati menhadapi ujian ini.insaf lah kasih lah bapa kamu bukan dia nak menungkat dunia yg dia minta cuma semantara berapa detik dan waktu.kasian bapa mu sebelum dia pergi membawa hati yg luuka.Yaa Allah ampunkan dosanya allah.hanya kau yg maha mengtahui

Sumber : Sinar Harian via celotehsaje

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*