“Rasa Nak Nangis Dapat DM Dari Dato Aliff Syukri” – Heliza Helmi

Masih ingat lagi dengan penyanyi cantik bertudung Heliza Helmi, ramai yang suka dengan penampilan Heliza yang manis bertudung dan giat aktif berdakwah sekarang. Pennyanyi Heliza Helmi menerima mesej secara peribadi dari jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri yang mahu menderma sejumlah wang kepada mangsa peperangan di Syria. Perkara itu dikongsi Heliza menerusi ruangan Instagram (IG) Story miliknya buat tatapan umum.

Dalam mesej yang dikirim Aliff menerusi ruangan Direct Message di IG itu, dia bertanyakan Heliza sama ada masih sempat menderma wang dan akan memaklumkan Heliza setelah wang telah dipindahkan ke akaun bank yang berkenaan.

“Ya Allah, rasa nak menangis terima DM dari Datuk untuk membantu mereka di Syria.

“Ya Allah, berikanlah Datuk dan ahli keluarganya dan insan-insan sekelilingnya yang terbaik di sisimu di dunia dan akhirat, beliau hambaMu yang sangat prihatin,” tulis Heliza.

Heliza merupakan salah seorang rakyat Malaysia yang terlibat secara aktif membantu mangsa perang di Syria menerusi Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia.

Hati Emma sangat baik – Heliza

Pertemuan antara penceramah, ahli perniagaan dan aktivis kemanusiaan, Heliza Helmi, dengan Emma Maembong, malam tadi, mengundang pelbagai reaksi.

Sebaik sahaja Emma berkongsi gambar mereka berdua di Instagram, pelbagai komen berbaur negatif ditinggalkan netizen di laman sosial artis terbabit.

Sebahagiannya terus menghentam pelakon berda rah campuran itu yang baru-baru ini mengejutkan industri hiburan tanah air apabila memutuskan untuk kembali membuka tudung, selepas hampir lima tahun berhijab.

Begitupun, tidak kurang peminat yang mendoakan bintang filem Kimchi Untuk Awak itu kembali menutup aurat.

Heliza pula mengambil pendekatan lebih berdiplomasi berhubung tindakan diambil Emma, selain kecaman dilemparkan netizen.

“Hati (Emma) sangat baik. Nak jadi baik. Kita pun nak jadi baik. Maka kita semua kena doa, sebut dan komen yang baik-baik. Mudah mudahan perkara yang baik juga kita akan dapat,” kongsi Heliza di IG Story yang disertakan gambar bersama aktres itu.

Heliza turut berharap semua orang di luar sana mampu menjadi perantara untuk mendekatkan lagi masyarakat, termasuk Emma, dengan Yang Maha Kuasa.

“Semoga kita tidak menjadi sebab untuk orang lain menjauhi Allah.

“Kadang-kadang tanpa kita fikir, lisan (percakapan) yang keluar dari mulut kita akan menyebabkan seorang hamba yang sedang berjuang untuk terus istiqamah ke jalan Allah, sampai di pertengahan jalan tewas dan menyerah jatuh ke lembah jahiliah.

“Benda ini yang paling saya takuti dan semoga kita dijauhi,” katanya.

Bekas pelajar Akademi Fantasia musim kelima itu juga berharap, semua pihak akan terus menjaga tutur kata dalam kehidupan seharian.

“Pandulah kami di atas setiap perkara dilakukan, termasuk perbuatan, kata-kata, penulisan dan akhlak.

“Ya Allah, mereka yang sedang memberi komen ini menyayangi antara satu sama lain, maka jadikan kita semua penyebab orang lain makin dekat dengan-Mu, bukan makin menjauh,” kongsinya.

Sementara itu, menerusi kapsyen gambar yang dikongsi Emma, pelakon terbabit mengucapkan terima kasih kepada Heliza atas nasihat yang diberikan.

“Allah sudah menentukan kehidupan kita. Jika sesuatu yang buruk terjadi, ia bersebab.

“Terima kasih Kak (panggilan untuk Heliza) atas masa yang diluangkan. Sampai tiga pagi kita berborak dan banyak yang saya belajar,” kongsi Emma.

Sumber:astrogempak/ bharian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*