“Masih Ada Rupanya Insan Yang Ikhlas…”- Kongsi Kisah Tunang, Datuk Alha Syukur

Pastinya sangat gembira jika kita sudah bertemu pasaangan, apattah lagi ingin berkahwin dan tentu saja kita inginkan yang terbaik buat pasaangan. Posting jurusolek dan usahawan kosmetik terkenal, Datuk Alha Alfa dilaman Instagram menjadi perhatian ramai apabila dia berkongsi kisah pertemuannya bersama tunang, Noor Azlin Ismail.Teringat mula2 kenal…Kata Alha, ketika mula-mula berkenalan duit hanya cukup pakai sahaja dan simpan duit untuk perniagaan.

Berkenalan dengan tunang melalui kelas makeup, Datuk Alha mengatakan dia banyak memberi sokongan dan memahami kesibukannya.

Call nak tanya berapa wang hantaran?…

Dia juga berkongsi mengenai wang hantaran yang bagi Mak pihak perempuan tidak kisah berapapun jumlahnya namun dia bersyukur kerana tunangnya itu seorang yang baik dan ketika bertanya pula kepada tunang, dia hanya meminta senaskah Al-Quran sahaja sudah mencukupi.

Bagaimanapun, Datuk Alha memuat naik foto dia bersama tunang berada di Butik Rizalman berkata, dia membawa secara senyap-senyap tunangnya itu berjumpa Dato’ Rizalman dan bersyukur kerana semuanya berjalan dengan lancar.

Bagi Alha, kalau wanita ikhlas…

Baginya, jika wanita ikhlas tidak mahu hantaran pun lelaki tetap akan usahakan yang termampu namun jika hantaran tinggi-tinggi pun baginya ok jikalau dua pihak mampu.

Di ruangan komen, rata-ratanya mnggalkan pelbagai pujian dan pandangan mengenai hantaran dan turut mendoakan yang baik-baik buat pasaangan ini.

miena_90, Setuju…famili i n i pon x letak hantaran..semampu n seikhlas lelaki..dh de nk ngan ank mak pon dh ckup bersyukur..doakn juga perjlnn menuju majlis sy berjln lancar n sy pon doakn anda begitu juga.

hidayahsamsudin89, Alhamdulilah untuk pihak perempuan kalau mmg berduit xde masalah xde hantaran.. tapi bagi wanita yg dr keluarga susah x banyak sikit mesti nak kena ada.. banyak benda nak fikir banyak pihamk nak kena jaga…

pokoknya x semua wanita beruntung dapat lelaki yg kalau cakap xpayah hantaran tapi lelaki tu bkn jenis amek kesempatan ttp usaha walau sikit… kalau dpt lelaki yg wanita kata xpayah hantaran pastu lepas kawin nak bagi isteri makan pon ssh..

ermm pokoknya xsemua wanita beruntung mcm Sis Cantik ni dan x semua lelaki mcm Alha.. apapon semoga kita sentiasa bersyukur dgn jodoh pasaangan hidup yg allah da tentukan..semoga bahgia till jannah.

its_sarahomar, Btol kata alha..lepas kawen paling penting..bg kebyakkan org lepas kawen nak byar deposit sewa rumah..beli brg perabot semua..mmg struggle lah..setahun dua berkawen byakkan bersabar..waktu tu tempoh nak membangun.Sama2 bertolak ansur..semoga semuanya dipermudahkan untuk majlis alha dan pasaangan..Dan jugak bg Sapa yg baca Komen ni..semoga dipermudahkan segala urusan..Ameen yaa rabbal alamin…

zurina_darwisyah, Btol la family girl tu dh trima anak die pon dh ckup baik..leh jga mkn pkai..alhamdulillah fmily sis pon cmtu kalau nk kwen nnt jnj lps kwen khidupan kluarga rumah smua ckup selesa..yg pnting laki tu leh jga ank die bimbing ank dia..moga kekal till jannah dato..

Sumber: IG Datuk Alha Alfa / HCL via mediaohsem/menujukebenaran

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*