Lepas cerrai aku kawin dgn Ain. Hari tu trbaca wasap Mai dgn laki suruh letak dia punya haid dalam makanan aku

Foto sekadar hiasan. Aku hrp dia baca tulisan aku dan kembali kepangkuanku. Maafkan abang sayang. Isteriku adlh graduan uia. Dulu sblum aku knl isteri aku. Aku dh ada isteri. Tp isteri aku yang dlu curang. Yang curang itu biarlah aku namakn dia mai. Mai setahun lebih x balik rumah sebab ikut laki lain. Hari2 mai msg aku mntk cerrai. Tp aku x cerraikn mai sebab sygkn anak2. Aku ada 2org anak lelaki. Kdua2 tggal dengan aku sebab mai gilakan laki lain. Mai abaikn anak2. Di saat aku sedih, dan masih mnghrapkn isteri aku pulang.

Aku knl isteri aku yang skrg. Aku namakan dia ain. Masa aku knl dia, dia masih bljr di uia. Mula2, aku niat cuma untuk isi keboringan hidup aku. Aku xde niat lgsung untuk bernikah dengan ain. Aku msih sygkn mai dan mnghrpkn dia pulang. Since Ain tggal dalam asrama, dan aku krja x jauh dari uia, aku byk jemput Ain bwk dia keluar. Aku kenalkn Ain pd kwn2 aku. Tp blkg ain, aku bgtau kwn2 aku yang aku xde niat untuk nikahi ain. Tp makin lama aku knl ain, makin nmpk ketulusan hati dia.

Aku puji budak2 uia. Mereka jujur. Amanah. Dan brtggungjawab. Dalam diri ain, xde lgsung nmpk sifat penipu. Dia jauh beza dengan mai. Prkahwinan aku dengan mai, sntiasa penuh dengan makian. X hormat aku sbgai seorang suami. Malah mai jgk msej maki2 keluarga aku agar aku dpt mencerraiknnya. Dayusnya aku ketika itu sebab brtahan dengan mai. Tp demi anak2, aku prtahankn.

Bila aku makin trtekan dengan prmntaan mai untuk cera1knnya, aku makin rapat dengan ain. Aku dpt rasa aku makin jatuh hati dengan ain. Kwn2 nasihatkn aku untuk lpskan mai dan serius dengan ain. Aku bwk Ain jmpa anak2 aku. Pd awalnya anak2 aku mcm kekok. Mereka mcm x dpt terima kehadiran ain. Aku fhm, mereka memerlukn ibu kandung mereka, iaitu mai. Oleh kerana aku dan Ain berasal dari 1 negeri, ketika hari raya, aku bwk Ain dtg jmpa fmly aku. X ku sngka smua family aku trlalu suka dengan kelembuutan ain. Mereka nasihatkn aku untuk lpskan mai.

Aku mula trima ain. Aku nasihatkn Ain untuk serasikn diri dia dengan kdua2 anak lelakiku. Seorang berumur 14, dan seorang lg umur 12. Ain x kisah. Dia cuba sedaya upaya untuk adapt dengan anak2 aku. Aku selesa dengan layanan Ain pd anak2 aku. Lama2 anak2 aku sygkan ain. Shinggakn mereka x prnh brtanya lgsung tentang ibu mereka, mai. Aku mula dpt lupakan mai. Aku mula sygkan ain.

Satu hari, mai msej aku lg untuk mntk cerrai. Aku stju. Aku suruh dia angkat call untuk aku laafazkan talak. Mai terkejut. Aku call berkali2 tp dia x snggup pula nak angkat. Aku tnya pndpt anak2 aku, mereka setuju untuk aku lpaskn ibu mereka. Korang dpt bygkn btapa trluuka hati anak2 aku sebab diabaikn seorang ibu. Smpai x kisah dh anak2 aku bila ibu dorang xde. Aku tnya pndpt mak aku, adik beradik aku yang lain. Smua stuju untuk aku lpskn mai. Aku buat istikharah. Aku x nmpk bahagia dengan mai. Akhirnya slps solat mgrib, setelah berkali2 aku call mai tp x angkt, aku text dia. Aku cerraikn dia.

Dipendekkan crita, stlh pncerraian kami selesai, aku kahwini ain. Sumpah aku bahagia dengan ain. Anak2 aku smua sygkan ain. Dorang totally lupakn ibu kndung dorg. Bila aku suruh call tnya khbr ibu dorang, mcm2 dorang mengelak. Ain mmg pndai ambk hati anak2 aku. Makan minum anak2 aku smua dia jaga. Anak aku lapar pkul 3 pg, dia bangun masak. Ain mmg suka masak. Aku puji dia. Anak2 aku dari krus kering dh jd gmuk2 sebab Ain suka masak.

Dlu dengan mai, anak2 aku slalu makan maki. Bila mai tgk aku bahagia, dia mula cari pasal dengan aku. Cuba nak robohkan rumhtgga aku dengan ain. Dia hasut anak2 aku untuk benc1kan ain. Tp anak2 aku x lyn. Aku prnh terbaca msg mai dalam hp anak aku, mai bgtau anak aku yang Ain selalu m@ki dia. Smpai mcmtu skali dia ftnah ain. Tp alhamdulillah, anak2 aku sygkn ain. Walaupun mai lg tua 10 tahun dari ain, ain lg matang dalam melayani anak2 aku. Aku rasa terlalu indah hidup dengan ain.

2bln lps, aku dpt rasa 1 kelainan antara hubungan aku dengan ain. Aku jd cpt panas. Aku selalu mrh Ain bnda2 yang x patut. Aku x tahu kenapa jd mcmni. Aku jd bnci nak balik rumah. Bnci nak tgk anak2 aku. Aku jd panas tiap kali duk dalam rumah. Aku smpai snggup tdo dalam kereta. Kalau aku balik rumah pun, skejap2 sj. Untuk tgk anak2 aku dh mkn ke blum. Aku byk hbiskn masa lepak kat ofis.

1 hari tu. Ain kena pegi outstation 3hr. Lokasi tmpt dia outsation tu dalam 2jam dari rumah aku. Aku kena uruskan anak2 aku. Masa tu, aku cari point untuk g@duh dengan ain. Aku ckp, klau sygkn anak2 aku, balik masak. Sdgkn aku tau mmg sukar untuk dia drive 2 jam balik rumah smata2 untuk masak kt anak2 aku. Pdhl, ofis aku dengan rumah aku cuma 10 minit sj. Boleh sgt kalau aku balik hntr mkanan kt anak2 aku. Ain mntk aku tlg masakkn untuk anak2 aku. Sebab dia jauh. Tp aku bls dengan kata2 yang menyakitkn hati. Aku beza2kn Ain dengan mai. Aku tau Ain terluuka dengan kata2 aku. Aku ckp kt ain, ko x layak untuk jd ibu pd anak2 aku. Hnya mai yang terbaik untuk anak2 aku. Aku tau terluukanya hati Ain masa tu. Hari tu aku balik rumah pkul 5. 30. Aku trkejut tgk ada makanan dalam rumah. Aku tnya anak2 aku, spe hantar. Anak2 aku jwb, ain orderkan delivery pizza untuk dorang.

Lps tu, aku tgk Ain slalu saakit2. Slalu demam2. Paling teruk dia muntah darrah. Aku gk slalu rasa x sht. Hubungan kami mcm ada sesuatu x kena. Aku jd makin x suka pd ain. Tp hati sayang. Ntahla. Aku xtau cmana nak ckp. Bila jauh, aku rindu. Bila ada dpn mata, seolah2 ada sesuatu yang x kena. Ain ajak aku berubat. Ain ckp dia dpt tgk dalam mata aku penuh dengan kebencian trhadapnya. Ain hari2 ajak aku g jumpa ustaz. Dia ckp dia selalu muntah darrah. Tp aku buat bod0h je sebab drh tu xdelah byk mana sgt. Dalam masa yang sama, mai selalu dtg ofis aku. Keluar mkn dengan aku. Smpai tahap tdo dengan aku. Aku totally abaikn ain.

3mggu lps. Aku buat kputusan yang b0doh. Aku halau Ain keluar dari rumah aku. Aku x cerraikn dia. Tp aku halau dia. Ni semua atas prmintaan mai untuk tumpang tggal dalam rumah aku tu. Rumah aku yang dulu hasil prkhwinan aku dengan mai, aku telah jual dan bahagiakn wang dengan mai. Rumah yang skrg, adalah rumah share aku dengan ain. Korg bygkn apa perasaan Ain bila aku suruh dia keluar dari rumah dia sndiri smata2 sebab mai.

Ain mmg keluar dari rumah tu. Aku tau hati dia rmuk. Tp aku xde rasa sedih ke apa ke. Sebab aku ada mai. Aku x nikah balik dengan mai. Bila anak2 g skolah. Aku bemesra dengan mai. Buat mcm suami isteri. Aku turut smua ckp2 mai. Berhabisan untuk mai. Aku biarkan mai hntr wasap kt Ain gmbr aku dengan mai tgh tdo sebantal. Betapa teruknya mai saakitkan hati ain. Anak2 aku walaupun anak kandung mai, tetap tnya aku mana ain. Mereka btul2 sygkan ain.

Satu hari tu aku tergerak hati untuk check phone mai. Aku trbaca msg mai dengan seorang lelaki warga indonesia. Yaa Allah aku x sngka apa yang telah trjadi. Mai telah sihirkan aku. Satu persatu aku baca perbualan mai dengan lelaki warga indonesia tu. Slah satunya suruh masukkn d@rah haidnya dalam makanan aku. Baru aku sedar tiap kali mkn nasi, mai selalu x mkn nasi yang sama dia masakkn untuk aku.

Korang bygkn anak2 aku mkn nasik yang sama dari periuk yang dia masakkn untuk aku. Aku baca lg msg2 tu. Suruh letak sesuatu dalam bantal aku. Aku slongkar kekabu bantal aku. Jumpa sejenis kayu. Aku x sngka mai sggup buat mcmni. Sekelip mata aku terus sedar. Aku halau mai serta merta. Aku seolah2 mcm baru sedar dari mimpi. Yaa Allah apa yang aku dh buat pd ain. Aku call Ain lgsung x dpt. Aku mntk no baru kt fmly ain, aku balik kg cr ain. Tp Ain xde. Dorang mntk aku bagi masa untuk Ain tenangkn fikiran. Aku pegi ofis ain, ain ambk cuti tnpa gaji sbln. Aku tau Ain terluuka. Aku tau Ain sedih. Aku hrp sgt2 bulan puasa ni Ain pulang kepangkuan aku. Aku call byk hotel untuk cek nama ain. Tp xde. Aku xtau di kt hotel mana skrg. Ain mmg suka tenangkn fikiran kt tmpt2 cmtu. Cuma skrg, aku xtau dia kt hotel mana.

Ain. Maafkan abang. Abang tahu Ain suka buka page ni. Suka crita kt abang tntang kehidupan rumhtgga dalam page ni. Harini dugaan ni trjadi dalam hubungan kita. Maafkn abang byk2 sayang. Abang byk luukakn hati ain. Tnpa pikirkn perasaan ain. Bagi abang untuk jmpa ain. Abang risaukn ain. Abang critakn smuanya dalam page ni supaya Ain tahu keadaan sbnr. Sebab abang xde peluang untuk brcakap dengan ain. Abang janji abang akn jaga hubungan kita. Maaf atas segala kekhilafan abang. Kwn2 smua, doakan Ain pulang ke pangkuan saya.

Kredit : kisahrakyat

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*