“Janna Nick tak pernah kongkong langkah saya” – Adam Lee

Pelakon yang sedang mencipta nama, Adam Lee, lebih selesa mengukir langkah perlahan-lahan dalam bidang seni tanpa dibayangi populariti sepupunya, Janna Nick. Adam, 24, berkata, biarpun lebih berpengalaman, Janna tidak pernah mengawal atau menentukan perjalanan kerjaya seninya, malah memberinya kebebasan untuk mencorakkan sendiri langkah.“Tidak dinafikan, kerjaya seni saya banyak disokong rakan selebriti, terutama Janna dan Sweet Qismina. Mereka berdua banyak mengajar selok-belok bidang seni, terutama ketika awal kemunculan dahulu.

“Saya menapak sejak usia 19 tahun lagi, namun baru sekarang nama saya menjadi bualan. Janna tidak pernah membuat keputusan bagi pihak saya, sebaliknya sering berkongsi pengalaman untuk membantu perkembangan kerjaya.

“Selama ini, saya tidak pernah berahsia mengenai ikatan persaudaraan kami, cuma saya tidak mahu terlalu dibayangi populariti Janna. Biarlah ambil masa, asalkan saya berusaha sendiri mencipta nama dalam bidang seni,” katanya.

Nama Adam mula diperkatakan selepas memegang watak utama dalam drama rantaian, Adam Chempaka.

Adam turut tercalon dalam senarai awal bagi kategori Artis Baharu Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-32.

Mengakui sangat selesa berkawan dengan Sweet sejak berkenalan Oktober lalu, Adam yang ditemui pada siri jelajah ABPBH 32 di Komtar JBCC, di sini, berkata dia tidak menyangka hubungan mereka bertukar serius.

“Alhamdulillah, saya selesa dengannya dan sedang mengenali antara satu sama lain dengan lebih rapat. Saya berani berterus terang kerana tidak mahu berdolak-dalik apabila ditanya mengenai hubungan dengan Sweet.

“Insya-Allah, sekiranya ada jodoh, saya berhasrat membawa hubungan kami ke peringkat lebih serius,” kata Adam.

Tiada rahsia lagi – Adam Lee, Sweet Qismina

Keakraban pasaangan pelakon ini mula dihidu selepas melihat kekerapan Adam Lee dan Sweet Qismina berkongsi gambar bersama di akaun Instagram masing-masing selepas berganding sebagai teraju utama drama bersiri Adam Chempaka.

Buat beberapa ketika, mereka membiarkan peminat dengan pelbagai andaian dan terus berteka-teki status sebenar hubungan mereka. Namun minggu lalu, Adam mengakui mereka pasaangan kekaasih.

Adam berkata, dia sedar ada sesetengah pengikut di Instagram yang bertanya mengenai perkara itu, namun baginya, tidak perlu untuk dijelaskan secara terperinci kerana semua orang pasti dapat ‘membaca’ hanya menerusi gambar.

“Memang ada yang tertanya-tanya dan membuat spekulasi sendiri mengenai hubungan kami. Siapa yang tahu itu, tahulah dan mereka yang sebelum ini tidak tahu mungkin sudah tahu status kami.

“Bagi saya, tidak perlu disorokkan kerana sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya akan jatuh ke tanah juga. Cuma, kalau boleh saya tidak mahu terlalu banyak bercerita mengenai hubungan kami,” katanya yang memohon peminat sentiasa mendoakan kejayaan mereka.

Selain Adam Chempaka, kedua-dua pelakon itu turut berlakon bersama menerusi siri Aku Dia Dan Pinky Promise. Adam berkata, dia tidak mempunyai sebarang masalah jika selepas ini lebih kerap digandingkan bersama.

Katanya, tidak timbul rasa bimbang peminat bosan melihat mereka. Bagi Adam, hal peribadi dan kerjaya adalah dua perkara berbeza. Andai sekali lagi ada tawaran berlakon dengan Sweet, dia terima dengan hati terbuka.

“Jika terus-menerus digandingkan dengan Sweet, saya rasa tidak ada masalah kerana itu adalah kerja. Tidak ada kaitan dengan hal peribadi pun. Lagipun, keserasian antara kami sudah ada.

“Saya sentiasa terbuka untuk terima apa saja watak dan pelakon gandingan termasuk dengan Sweet. Saya tidak melihat sebarang masalah andai kerap digandingkan bersama,” katanya.

Bercerita mengenai wataknya menerusi Adam Chempaka, Adam berkata, walaupun jalan cerita santai, dia tidak menganggap ia sebagai satu watak yang mudah untuk dilakonkan.

“Watak saya sendiri berbeza dengan Adam Mirza. Dia seorang yang ‘cool’ dan tenang. Yang mudahnya sebab pangkal nama saja yang sama. Ketika pertama kali digandingkan dengan Sweet, saya agak bimbang kerana tahu dia sudah lama dalam industri dan mempunyai aura tersendiri.

“Mujur semua yang terbabit dengan penggambaran termasuk Sweet dan pengarah membantu saya untuk melakonkan watak itu dengan baik,” katanya.

SWEET JADI PEMINAT K-POP

Sweet yang membawa watak Chempaka yang meminati selebriti K-Pop membuatkan dia perlu belajar beberapa perkataan Korea dan tahu penggunaan yang betul bagi mengelak kecaman penonton.

Dia juga perlu kelihatan seperti peminat sebenar dari segi pemakaian dan sikap, namun mesti tampil sebagai seorang gadis yang matang dan tahu tanggungjawab.

“Kalau bercakap mengenai cabaran, yang pertama adalah penggunaan ayat seperti unni, saranghae, ahjussi dan oppa. Saya perlu tahu cara penggunaan yang betul dan maksud.

“Walaupun Chempaka seorang gadis yang ceria dan nakal, dia matang dan tahu tanggungjawab iaitu menjaga neneknya. Dia juga sayangkan anak saudaranya.

“Selain itu, drama berkenaan adalah gandingan pertama saya dengan Adam. Saya belum tahu cara kerjanya tetapi syukur kami berjaya wujudkan keserasian itu,” katanya.

Drama berkenaan disuntik sedikit elemen cerita Korea dan itu adalah apa yang membezakan corak lakonannya kali ini. Malah, Sweet mengakui dia seronok melakonkan watak itu.

“Tidaklah sepanjang cerita hanya gembira saja, ada juga babak sedih tetapi apa yang seronok kerana watak Chempaka yang membuatkan saya sendiri kurang tekanan ketika berlakon kerana watak itu sangat ceria.

“Saya rasa Chempaka itu lebih berwarna dan meriah. Sikapnya yang suka mengusik membuatkan penonton pun terhibur sama,” katanya.

Ditanya mengenai hubungannya dengan Adam, kata Sweet, awalnya dia bimbang untuk memuat naik gambar bersama kerana kedua-dua mereka bukanlah seseorang yang suka menunjuk-nunjuk.

“Ada yang tanya, gimik untuk Adam Chempaka ke atau memang betul kami bercinta? Tetapi, apabila ada yang berikan maklum balas positif, maka sesekali kami muat naik gambar bersama.

“Bagaimanapun, buat masa ini, ada keperluan untuk buat begitu kerana ia adalah promosi untuk drama itu juga. Ada yang cakap suka tengok kami bersama tetapi sama ada apa yang dimaksudkan itu mengenai ‘real life’ atau suka tengok kami dalam Adam Chempaka saja, itu terpulang,” katanya.

Mempunyai pendapat tersendiri, Sweet tidak mahu terlalu kerap berganding bersama kerana perjalanan mereka dalam industri masih terlalu panjang dan banyak lagi yang ingin diteroka.

“Bagaimanapun, itu tidak bermakna saya tidak boleh bekerjasama dengannya, tetapi berilah peluang buat Adam untuk berganding dengan lebih ramai pelakon lain. Saya pun ingin ‘explore’ cabang seni lain.

“Bagaimanapun, kalau ada lagi peluang untuk berganding bersama sebagai hero dan hroin, saya harap wataknya berbeza daripada Adam Chempaka,” katanya.

Sumber : BH

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*