“Dato ni sebijik macam citer doraemon, si giant tu memaksa sume kawan2 terima dia, perasan suara sedap “- Netizen

Di khabarkan dato Aliff akan keluarkan lagu rayanya dalam masa terdekat. Tetapi malangnya mendapat k3caman dari netizen selepas dato memuat naik v1deo duet bersama saajat dan v1deo live Dato aliff praktis lagu tersebut. Agak agak kenapa netizen keecam? Rata rata Netizen k3cam teruk, Dato Aliff melalui v1deo teaser rakaman lagu rayanya bersama saajat menyatakan suara Dato Aliff tidak bergitu sedap. Betul ke? Jom kita tgk v1deo di bawah

Macam mana vokal Dato Aliff? Terbaik? Menurut dato aliff dalam ruangan instagram miliknya lagu raya ini akan di keluarkan rabu ini di youtube tvterlajaklaris.

mcm mana selepas hari ke 4 vokal saya makin mantap tak?? inyalah hari ke 6 suara yg mantap akan muncul utk mengubat kerinduaan anda dgn suara saya lemak merdu ciptaan/komposer/penulislirik amyuks .. tag rakan korang yg sentiasa suka dgn kemerduan suara saya.

nantikan rabu ni akan sy upload di youtube saya tvterlajaklaris dan akan berkuamandang di semua tv dan redio anda.. lagu raya no1 malaysia K3caman demi k3caman dari korang tpi kadang mengguris saya tapi sy x akan putus asa dan tetap akan lakukan yg terbaik dan mengasah vokal dan berlatih lgu lagu baru saya “jomraya” rakan futuring saya zizi_kirana .. Doakan misi lagu raya saya berjaya amin.. tiasertunggurabu ini

Antara komen jujur netizen selepas menonton vdeo ini :

Zureen mamat : Masalahnye memang xsedap dato,xkan la kitaorg nak menipu semata2,Dato ni da sebijik macam citer doraemon la,si Giant tu,memaksa sume kawan2 terima die,dan perasan suara die sedap..come on la Dato kitaorg bukan Nobita yang lurus bendul terima suara sumbang giant tu..adehhhh sila terima kenyataan dato

Usamah franco : Cuba datok ditempat kami… Cuba datok rasa apa yg kami rasa… Kami paksa diri kami hadap nyayian datok, kami paksa telinga kami dengar nyanyian saajat walau hakikatnya bila kami dengar suara saajat rapping boleh tumbuh tumor dan gegendang telinga bergendang gendut tali kecapi… Kami paksa diri kami dengar datok… Apa salah kami datok perlu hadap, dengar, lihat aksi saajat rapping…. Apa kami rasa datok???….. Terasa mcm nak terjun bangunan 2 tingkat bila dengar s4jat nyanyi…. Apa dosa kami datok…

Ezzul Harris : Dah memang suara Dato tak sedap, Xkan kami nak kata sedap, kang dosa menipu di bulan Ramadhan pulak yang kami dapat.Tolong la dato wat benda lain selain nyanyi tu Lagi2 dengan Abg S4jat tu. Serius saya langsung x kesian dengan dato tapi rasa menyampah ada la.

Redzuan Abd Manaf : Tok.Maaf la paksu terkomen.Dato sebenarnya nak apa daripada kami semua as a netizen??? Dato nak sanjungan??? Pujian??? Menjadikan Dato seperti selebriti kayangan. Dato cakap kat paksu secara jujur sebagai seorang jantan!!! Paksu dan netizen dah cukup terhibur dengan gelagat Dato yang macam godzilla dalam hutan. Lepas tu Dato ni jenis tak makan saman. Lepas tu Dato nak kami support dan bagi sokongan!!! What the h3lls going on Dato…..tolong la jangan buat amal ibadat paksu krus di bulan RAMADHAN.

Hafize Hamzah : Maaf dato ikhlas dari ulu hari sy sejujur sy cakap memang dato tak ada bakat lansung dalam bidang nyanyi minta dato sedar diri dato tu.dan suara dato hanya sedap bila dato baca al-quran sahaja. Stop lah dato tolong sedar diri. 0% Dato Dalam Nyanyi Tolong pergi kat dapur dato masak sup ayam lg sedap, orang gelak juga tapi ok la sikit dari dato terpekit terlolong tu, apa Pun Tak Boleh pesanan khimat tolong sedar diri. Minta maaf kalau terkasar bahasa.maaf zahir batin.

Nur Balqis : DS.. Org bukan kutuk tp org bagi tahu pkara sbenar.. Dato mmg xda bakat mennyanyi.. Tolong hargai Masa yg dato da dgn focus buat benda yg lebih berfeadah.. Focus dgn bisnes dato itu lagi bagus Dan kami netisen lagi suka Dan terhibur.. Jangan perbodohkan diri dgn pkara mcm ne.. Saya hormat dato kerana bjaya tp tidak menyokong dato meceburi bidang nyanyian.. Belajar utk menerima pdapat org lain dato.. InsyaAllah dato makin berjaya kelak..

Eiz Wan : Sumpah dato, kite org tak boleh tipu diri sendiri, yg memang suara dato macam bangau, itik semua.. Bulan puasa nie, tak baik menipu dato, saya terus terang jee la, mmg suara dato tak sedap.. Maaf kan saya.. Hmmmm

Yaya Nuur Aqsa : Bukan mengutuk Dato, tapi itu komen ikhlas dari para Netizen. Suara Dato memang x sedap, Dato xder bakat dalam bidang nyanyian atau lakonan. Kita org Ikhlas komen seadanya Dato. Maaf Dato, saya tetap NO! . Suara Dato sumbang, pitching ke laut. Saya pulak yang rasa malu bila dengar Dato nyanyi

Haha. Rasa kelakar pulak lepas baca komen dari ntizen. Alahai kesian Dato Aliff, katanya dia hanya ingin menghiburkan pengikutnya. Menurut Dato juga dia sangat kecewa dengan kcaman netizen terhadap dirinya.

Saya redha .Telah sy usahakan yg terbaik lagu ini adalah 100% suara asli sy di mana vokal ini adalah yg terbaik telah sy rakam dan mendapat pujian drpd producer dan penulis lirik amyuks lagu ini tanpa menggunakam auto tune..korang percaya takk???tolong la hargai bakat dan kerja keras sy penat lelah sy hanya utk anda dan menghiburkan telingga anda.. rabu ini akan ada di youtube saya.. sy yakin dalam byk2 org yg komen pasti ada yg suka lagu saya.

Selepas v1deo ini v1ral, dan mendapat kcaman hebat netizen Dato Aliff telah menyingkirkan s4jat dari lagu duetnya dan memilih zizi kirana sebagai partner duetnya mendapat kritikan dari s4jat juga menyatakan Dato Aliff berat sebelah.

Betul ke Dato Aliff terguris dengan kata kata netizen? Mungkin di bulan yang baik ramadhan ini berdiam lebih baik sebenarnya, jika tidak suka. Jika tidak suka tak perlu tengok atau dengar. Ataupun ini sekadar gimik dari Dato Aliff? Apa komen korang?

Sumber : aliffsyukriterlajaklaris

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*