“Dah 3 hari terpaksa tido asing dengan Aafiyah” – Tokti

Sememangnya kalau anak tidak sihat, kita sebagai ibu bapa sangat susah hati dan sanggup untuk tidak tidur malam menjaga anak kita. Apa pula perasaan jika kita sebagai ibu bapa yang tidak sihat pula? Apa yang kita ambil peduli dulu? Yaa, semestinya risau jika anak berjangkit dari kita. Itulah yang dirasai oleh Tokti dan pasaangan beliau Dato Khalid apabila mereka berdua terpaksa berpisah sementara dengan anaknya gara-gara pasaangan itu tidak sihat.

Memandangkan Aafiyah masih kecil dan senang dijangkiti peny4kit seperti dem4m,sels3ma dan b4tuk, Aafiyah terpaksa berpisah tidur dengan ibu bapanya selama 3 hari dan tidur bersama pengasuhnya yang dipanggil Kak Dayah.

Dato berkongsi ‘screenshot’ perbualan beliau dengan pengasuh anaknya di laman instagram tentang kerenah anaknya ketika berada di bawah jagaan pengasuhnya itu.

“Dah 3 hari terpaksa tido asing dengan Aafiyah sebab ibu aafiyah & ayah aafiyah pun kena b4tuk & sels3ma .. Kakak dayah whataap ibu bagitau macam2 gelagat Aafiyah bila tido ngan Kakak.. Ni dia nak ber ‘hi five’ dengan kakak walaupun mata pejam.. Aafiyah anak ibu yang soleha.. Aafiyah anak ibu yang hebat .. aamin yaa rabb..” kata Dato Siti di laman instagramnya.

Rakan artis turut komen dilaman ig tokti. Komen Zizan buat ramai terhibur. Ta

Antara komen lain netizen,

liyana_tasnim, Ank dgn ibu immune dia lain mcm..walaupon sy skit ttp jg bby.. Tp alhamdulillah bby x berj4ngkit.. Tp klau btuk tu kena b4tuk kat lain lah.

ginasa9418, semoga aafiyah menjadi anak yang sholehah amin kak iti cepet sembuh yah.

azwanhashim2, Aamiin Yaa Rabbal Alamin.. Aafiyah sayang pun suka goyang2 kaki ikut kakiti kan. Seronok dengar kisah Aafiyah.

sabrinamuchtar_sz, Akak doakan ctdk sklrga smga cpt sembuh dan dpermdhkan urusan..Aamin..kesian afiyah tido dgn kakak dayah yaa..terhibur dgr gelagat afiyah..smga jadi ank yg soleha yaa syg..

zahrazahra4742, Aafiyah ni pandai sangat Allah bagi kepandaian buat aafiyah… aafiyah memang anak Soleha aamiin.

Menerusi update insta story Dato Siti, dia ada menyatakan Aafiyah juga dem4m, dan di bawah jagaan kakak Dayah sementara dia bekerja. Rupanya satu keluarga dem4m, cuma Tok ti terpaksa tidur asing kerana tidak mahu keadaan Aafiyah makin teruk. Sungguh prihatin Tok ti ni kan. Menerusi pengkongsian insta story tok ti juga dia berkongsi video Aafiyah makan ub4t dem4m, yang paling menarik perhatian min senangnya Aafiyah makan ub4t, tak macam budak budak lain yang takut ub4t. Good girl betul Siti Aafiyah.

Begitu adanya anak kecil, berpisah sementara untuk kebaikan anak, apa salahnya kan. Jika anak-anak jatuh saakit, kita sebagai ibu bapa lagi susah hati memikirkan mereka. Apa apa pun kami mendoakan agar Dato Siti dan pasaangan cepat sembuh dan Aafiyah dapat segera tidur di pangkuan ibunya kembali.

Sumber : Ig ctdk

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*